Η διατροφική αξία των φρούτων του καλοκαιριού

Τα φρούτα αποτελούν ίσως το καλύτερο σνακ του καλοκαιριού. Μία δροσιστική φέτα καρπούζι ή πεπόνι ή ένα αρωματικό ροδάκινο προσφέρει, εκτός από τη δροσιά του και πολύτιμα για τον οργανισμό θρεπτικά συστατικά. Το καλοκαίρι υπάρχει μία μεγάλη ποικιλία φρούτων που μπορεί να ικανοποιήσει και τους πιο

απαιτητικούς ουρανίσκους. Από κεράσια και φράουλες μέχρι καρπούζι πεπόνι, σύκα και σταφύλια. Τα φρούτα είναι πλούσια σε νερό, κάτι που τα καθιστά φτωχά σε θερμίδες. Από την άλλη μεριά όμως παρέχουν άφθονες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, τα οποία είναι απαραίτητα, στην καθημερινή διατροφή. Ακολουθεί μια παρουσίαση με τα πιο αντιπροσωπευτικά φρούτα του καλοκαιριού και πληροφορίες για τη διατροφική τους αξία. Το ποια φρούτα θα επιλέξετε είναι καθαρά θέμα γεύσης.

Κεράσια

Τα κεράσια αποτελούν καλή πηγή διαιτητικών ινών. Eίναι πλούσια σε κάλιο και βιταμίνη C καθώς και σε ασβέστιο και φωσφόρο. Επιπλέον περιέχουν σημαντική ποσότητα φλαβονοειδών, τα οποία έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. Ενα φλιτζάνι κεράσια (περίπου 20 κεράσια) (140 γρ.) αποδίδει 90 θερμίδες (KCal). Η καλύτερη εποχή για τα κεράσια είναι από Μάϊο έως και τον Ιούλιο.

Φράουλες

Οι φράουλες αποτελούν πολύ καλή πηγή βιταμίνης C. Επιπλέον αποτελούν καλή πηγή φυλλικού οξέος. Οι φράουλες περιέχουν επίσης μεταλλικά άλατα όπως ασβέστιο, κάλιο και σίδηρο. Τα 100 γραμμάρια φράουλες (περίπου 10 μέτριες φράουλες) δεν ξεπερνούν τις 30 θερμίδες. Η καλύτερη εποχή για τις φράουλες είναι ο Μάϊος και ο Ιούνιος.

Βερίκοκα

Τα βερίκοκα αποτελούν πλούσια πηγή βιταμίνης Α και C. Είναι πλούσια σε μέταλλα όπως κάλιο, ασβέστιο και σίδηρο. Τρία βερίκοκα (περίπου 114γρ.) αποδίδουν 60 θερμίδες. Η καλύτερη εποχή για τα βερίκοκα είναι ο Ιούνιος.

Ροδάκινα

Τα ροδάκινα όταν καταναλώνονται με τη φλούδα τους, αποτελούν σημαντική πηγή διαιτητικών ινών. Είναι πλούσια σε βιταμίνη A, ενώ περιέχουν και βιταμίνη C. Εκτός από τα ροδάκινα, υπάρχουν και οι γερμάδες καθώς και τα νεκταρίνια. Ενα μέτριο ροδάκινο (περίπου 140γρ) αποδίδει περίπου 70 θερμίδες. Η καλύτερη εποχή για τα ροδάκινα είναι Ιούνιος-Αύγουστο.

Καρπούζι

Ισως το πιο αντιπροσωπευτικό φρούτο για το Ελληνικό καλοκαίρι. Το καρπούζι αποτελεί πολύ καλή πηγή βιταμίνης C και καλή πηγή βιταμίνης Α. Είναι πλούσιο σε κάλιο. Παρά την πολύ γλυκιά του γεύση το καρπούζι αποδίδει πολύ λίγες θερμίδες, καθώς περιέχει 95% νερό. Τα 100 γραμμάρια καρπούζι δεν ξεπερνούν τις 30 θερμίδες. Μία φέτα καρπούζι αποδίδει περίπου 100 θερμίδες. Η καλύτερη εποχή για το καρπούζι είναι Ιούλιος-Σεπτέμβριο.

Πεπόνι

Το πεπόνι είναι άφθονο σε βιταμίνες Α και C ενώ και αυτό, όπως και το καρπούζι είναι πλούσιο σε κάλιο. Η υψηλή περιεκτικότητά του σε νερό, το καθιστά και αυτό φτωχό σε θερμίδες. Τα 100 γραμμάρια πεπόνι δεν ξεπερνούν τις 40 θερμίδες, ενώ 1/2 μικρό πεπόνι αποδίδει λιγότερο από 100 θερμίδες. Η καλύτερη εποχή για το πεπόνι είναι Ιούνιος-Σεπτέμβριο.

Σύκα

Τα σύκα αποτελούν πολύ καλή πηγή διαιτητικών ινών. Περιέχουν βιταμίνη Α και C, ενώ είναι πλούσια πηγή ασβεστίου, φωσφόρου και καλίου. Εχουν υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα, με αποτέλεσμα να έχουν υψηλότερη ενεργειακή αξία σε σχέση με τα υπόλοιπα φρούτα. Η καλύτερη εποχή για τα σύκα είναι Ιούλιος-Σεπτέμβριο.

Δαμάσκηνα

Τα δαμάσκηνα έχουν υψηλή περιεκτικότητας σε διαιτητικές ίνες, με αποτέλεσμα να συντελούν στην καλή λειτουργία του εντέρου. Αποτελούν πολύ καλή πηγή βιταμίνης Α καθώς και C. Δύο μέτρια δαμάσκηνα (περίπου 132 γραμμάρια) αποδίδουν περίπου 80 θερμίδες. Η καλύτερη εποχή για τα δαμάσκηνα είναι Ιούλιος-Οκτώβριο.

Σταφύλια

Αν και τα σταφύλια είναι στην εποχή τους στην εκπνοή του καλοκαιριού, συγκαταλέγονται στα καλοκαιρινά φρούτα. Τα σταφύλια αποτελούν πολύ καλή πηγή βιταμίνης Α και C. Τα κόκκινα σταφύλια κυρίως είναι πολύ καλή πηγή αντιοξειδωτικών ουσιών (φλαβονοειδή). Ενα φλιτζάνι ρώγες (περίπου 90 γραμμάρια) αποδίδει 60 θερμίδες. Η καλύτερη εποχή για τα σταφύλια είναι ο Σεπτέμβριος.

Πηγή: care